Gå til forsiden av matoppskrift.no

Med et enkelt klikk beholdes friskheten lenger

Oppdatert: 02.02.2009 Publisert: 02.02.2009 Tema: Produktnyheter Forfatter: Fotograf: Kraft foods




Philadelphia lanserer smart forpakning med nytt design

Philadelphia er den "originale" kremosten og selges over hele verden. Nå får Philadelphia en ny, smartere forpakning med "klikk-lokk" som bevarer fuktigheten lengre. Kraft har etter en lang utviklingsprosess kommet frem til en forpakning som svarer til markedets ønsker og er optimal for forvaring av kremost.

Philadelphia er verdens mest solgte kremost og har et bredt utvalg av smaker for alle smakspreferanser. Bedriften arbeider stadig for å tilpasse kundenes ønsker både når det gjelder smak og design. Nå lanseres en ny forpakning som er mer funksjonell og mer inspirerende. Nytt er blant annet et "klikk-lokk" som beskytter mot andre smaker i kjøleskapet og gjør at fuktigheten bevares opp til 67 % bedre, som bidrar til en kremet ost.

- Konsumenttester har vist at de norske kundene legger stor vekt på innhold og forpakning. Takket være en ny konstruksjon og et nytt materiale sitter lokket bedre på plass, noe som fører til at innholdet blir mer apetittelig. Designet har også blitt oppdatert med en ny logo og forpakningen har fått en oval form som tiltaler dagens konsumenter, sier Hanna Wennerstein, Produktsjef, Philadelphia, Kraft Foods AB.

Stort utvalg

Philadelphia Naturell er størst i Norge med 67 % av det naturelle kremostmarkedet og av det smaksatte sortimentet er det Hvitløk og Urter de norske konsumentene ønsker mest. Samtlige av Philadelphias produkter er ferskvarer og inneholder ingen konserveringsmidler.

- Philadelphia selger et bredt ordinært sortiment av både klassiske og moderne smaker. Gjennom å stadig være lydhøre ovenfor markedets ønsker og ha oversikt over kommende trender kan vi levere nye smaker som viser til en bredere anvendelse av Philadelphia, fortsetter Hanna Wennerstein.

Markedsføring

For å få oppmerksomhet rundt det nye forpakningsdesignet og sesongsmerkene har Philadelphia planer om å arbeide med en bred TV-kampanje samt avis og butikksaktiviteter.

Sortiment i Norge

I Norge finnes Philadelphias naturelle sortiment med ulikt fettinnhold og i ulike forpakningsstørrelser og de smaksatte variantene selges i forpakninger på 200 g. Smakutvalget i Norge; Naturell, Yoghurt, Hvitløk & Urter, Krydder, Steinsopp og Gressløk.

Samtlige forpakninger får nytt design og kommer til å være til salgs i butikk fra og med uke 5, 2009.
Cirkapris: 21 kroner for 200 g og 31 kroner for 300 g.

Fakta Philadelphia


Historie

Philadelphia ble for første gang fremstilt i New York i 1880. Produktet fikk sitt navn etter stedet Philadelphia som sto for produksjon av meierivarer av veldig høy kvalitet. I 1928 kjøpte Kraft Foods AB varemerket Philadelphia og startet produksjonen og markedsføringen av hva som i dag er verdens mest solgte smøreost. Philadelphia finnes i dag i mer enn 90 land hvorav de er markedsledende i 25 av disse. Årlig selges mer enn 200 000 tonn kremost fra Philadelphia og hvert sekund selges 24 esker rundt om i verden. Philadelphia produseres i Kraft Foods egne næringsfabrikker og den største delen av Europas produksjon kommer fra Fallingbostel i Nord-Tyskland.

Forskjellen mellom kremost og mykost

Kremost er et ferskprodukt laget av fløte og melk i forhold til mykost som lages av smeltet hardost og smaktilsetninger. Kremost skal oppbevares i kjøleskapet mens mykosten mange ganger har lang holdbarhet i romtemperatur. Philadelphia lages av melk og fløte, de tilsetninger som finnes i Light finnes naturlig i planteriket.

Philadelphia i Norge

Når Philadelphia ble introdusert på det norske markedet i 1987 ble osten solgt fra spesielle Philadelphia-biler. I dag finnes Philadelphia i både dagligvarebutikker samt på kafeer og restauranter.

Kraft Foods solgte Philadelphia ost for første gang i 1993.

På det norske markedet finnes Philadelphia i seks standardmerker hvor enkelte har to forpakningsstørrelser og lightvarianter:

- Naturell 200 g og 300 g, 22 % fett.
- Naturell Light 200 g og 300 g, 12 % fett.
- Yoghurt Light 200 g, 13 % fett.
- Hvitløk & Urter 200 g, 12 % fett.
- Krydder Light 200 g, 12 % fett.
- Steinsopp Light 150 g, 12 % fett.
- Gressløk 200 g, 12 % fett.

Cirkapris: 21 kroner for 200g og 31 kroner for 300g




Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.


Intern:1489


Ansvarlig utgiver: © 2002- Databasesør AS Adresse: Matoppskrift.no,
Major Laudalsvei 6, 4630 Kristiansand Orgnr.: 911 668 602 mva.
Følg meg på!