Gå til forsiden av matoppskrift.no

Nyheter fra Coca Cola til jul

Oppdatert: 25.11.2004 Publisert: 25.11.2004 Tema: Mineralvann Forfatter: Fotograf: Coca Cola




Den klassiske Coca-Cola 0,25L glassflasken med julemotiv er tilbake

I år relanserer Coca-Cola Drikker AS den klassiske Coca-Cola 0,25L glassflasken. Med den gode, gamle Coca-Cola nissen på plass er det duket for nostalgisk julestemning i de tusen hjem.
- Det har vært en stor pågang fra nordmenn som ønsker den klassiske glassflasken vår tilbake, og ettersom mange forbinder oss i så stor grad med julen, syntes vi dette var en spennende idé, uttaler administrerende direktør i Coca-Cola Drikker AS, John Ustas.

Flasken, som tappes på Borg Bryggerier AS i Sarpsborg, er på vei ut i handelen i øyeblikket. Den er produsert i et meget begrenset antall, og er tilgjengelig i et begrenset antall butikker over hele landet. Glassflasken har allerede blitt et populært samlerobjekt. Ustas hadde besøk av to amerikanske samlere, bosatt i Nürnberg i Tyskland allerede mandag denne uken.
- To meget ivrige Coca-Cola samlere tok bilturen helt fra Nürnberg i Tyskland til Oslo kun for å få tak i den norske juleflasken, ler Ustas som føler seg trygg på at flasken også blir populær blant norske juleshoppere. Samlermiljøene har allerede begynt å omsette juleflasken på internett.
Den klassiske konturflasken til Coca-Cola ble designet i 1915 av den svenske glasskunstneren Alexander Samuelsson. Den kom på det norske markedet i 1926, og er i dag verdens mest kjente drikkevareemballasje.

(Red anm: I følge bla wikipedia og Jeff Dean ble den opprinnelige konturflasken designet av Earl R. Dean. Les mer om dette på wikipedia eller etter ett søk på nett etter Earl R. Dean. Jeg takker og Earl R. Dean sitt barnebarn Jeff Dean for at han gjorde meg oppmerksom på dette. )

Coca-Cola og Grandiosa i unikt samarbeid

To av landets mest kjente merkevarer, Coca-Cola og Grandiosa, starter i disse dager et omfattende samarbeid i convenience-kanalen. I løpet av november og desember tilbyr 850 utsalgssteder i Shell, Hydro Texaco, Statoil, Mix og Best en middagspakke bestående av to Grandiosa pizzaer, en 4 x 0,5L Coca-Cola, et sett pizzabestikk eller Coca-Cola glass til 110 kroner.

Axel Huus i Coca-Cola Drikker AS og Steinar Karlsen i Stabburet er entusiastiske over samarbeidet:
- Vi forventer å selge 200 000 pakker i denne kampanjen og responsen fra utsalgsstedene har vært massiv, forteller Huus.
- Når to av de mest populære merkevarene i handelen samarbeider på denne måten, regner vi med å bidra til en solid verdiøkning for utsalgsstedene som deltar, poengterer Karlsen.
- Dessuten er både Grandiosa og Coca-Cola produkter som har høysesong i juleperioden. I en hektisk tid vil denne kampanjepakken redde mange middager mellom travle handlekvelder smiler de to key account managerne.

Produsentene Stabburet AS og Coca-Cola Drikker AS har ikke hatt lignende kampanjesamarbeid tidligere, derfor er det knyttet stor interesse og forventning til denne oppsiktsvekkende nysatsingen.




Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.


Intern:440


Ansvarlig utgiver: © 2002- Databasesør AS Adresse: Matoppskrift.no,
Major Laudalsvei 6, 4630 Kristiansand Orgnr.: 911 668 602 mva.
Følg meg på!