Gå til forsiden av matoppskrift.no

TINE redesigner matlagingsproduktene

Oppdatert: 07.03.2013 Publisert: 19.02.2013 Tema: Produktnyheter Forfatter: Fotograf: Tine




TINEs matlagingsprodukter har fått nytt og fristende design. Den omfattende redesigningen av emballasjene skal gjøre produktene mer praktiske å bruke på kjøkkenet.
TINEs matlagingsprodukter som fløte, rømme og Crème Fraîche er noe som finnes i de aller fleste norske kjøleskap. Nå forandrer TINE utseende på emballasjene.

–Vi beholder de gode smakene, men de nye emballasjene gjør det enda enklere å lage mat. Både lokk og beger har blitt mer stabilt, og det er også målemerker i begeret for å gjøre det enklere for forbrukerne å velge riktig mengde, sier konserndirektør Marked Hege Holter Brekke i TINE.

Enklere å forstå

I tillegg skal det nye designet gjøre det lettere for forbrukerne å velge det produktet som passer best til det de skal lage.

–Dette er produkter som er grunnsteiner i matlaging, og de fremhever, spisser og avrunder smaker. Vi ønsket å bruke redesigningen av emballasjen også til å gjøre det enklere for forbrukerne å forstå hva de ulike matproduktene passer til, sier Holter Brekke.
Derfor har de nye emballasjene illustrasjoner som skal vise hva produktet kan brukes til og hva slags retter de passer spesielt godt sammen med. Det er også serveringstips på emballasjene, og til sammen skal dette både skape og spre matglede.

–Det er økende interesse for å lage mat fra bunnen av og da ønsker forbrukerne rene og naturlige produkter. Det nye designet gjør at produktene ser enda mer tiltalende og fristende ut, sier Holter Brekke.

Tips og inspirasjon i butikk

Siden de nye emballasjene gjør det tydeligere til hvilke anledninger meieriproduktene passer best, gjør det også at det blir enklere å bruke matlagingsproduktene til inspirasjon i butikk.

-Kesam egner seg til dip eller dressing og kan for eksempel plasseres sammen med grønnsaker mens Crème Fraîche kan brukes som inspirasjon til varme kjøtt- eller fiskeretter. Det kan gi mersalg for butikkene, sier Holter Brekke.

Nytt navn på ekte meierismør

Samtidig med de nye emballasjene endres navnet på Tine Ekte Meierismør til TINE Ekte Smør.

–Smaken er den samme, og det fortsatt et rent naturprodukt kjernet av fersk fløte. Vi fjerner ordet meieri fra produktnavnet fordi det sier lite om smaken, sier Holter Brekke.

Ny størrelse på mat- og kaffefløte

Mat- og kaffefløte har fått emballasje som er på tre desiliter mot tidligere 1/3 liter. Det er et resultat av at det i oppskrifter på tine.no og andre steder brukes desiliter som måleenhet.

-Derfor er det mer praktisk for forbrukerne med innhold som er tilpasset oppskriften – da slipper de å sitte igjen med en skvett på 3 centiliter i kartongen. Vi er derfor overbevist om at denne endringen vil bli positivt mottatt i markedet, sier Kavli.
I tillegg gjør den nye fløte-emballasjen det enklere å helle fløten og kartongen har også fått større kork enn tidligere.
TINEs matlagingsprodukter med ny emballasje kommer i butikk fra februar, og det er designbyrået Design House som står bak det nye designet.




Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.


Intern:2632


Ansvarlig utgiver: © 2002- Databasesør AS Adresse: Matoppskrift.no,
Major Laudalsvei 6, 4630 Kristiansand Orgnr.: 911 668 602 mva.
Følg meg på!