Svar på spørsmål:


Litt om matoppskrift.no og sosiale medier.


Sosiale medier som facebook, twitter, instagram, snapchat, linkedin, G+ ++ har økt veldig de siste årene. Og mange mener at man må være med på dette racet om en vil overleve på internett. Her er litt om min erfaring og deltakelse i Sosiale medier:

Facebook
Jeg har hatt en side her i mange år. Den hadde mange likes tidligere, men dette er stagnert. Det krever så mye arbeid for å få venner/fans og likes at det går utover det som er min egentlige misjon, nemlig oppskrifter og informasjon om dette, næringsinnhold, allergener og ingredienser. For øyeblikket legger jeg ut noen oppskrifter hver uke her og samtidig bruker jeg kommentar tjenesten til de.
FB krever og at man følger med siden de forandrer tjenester, design ol ofte. Og jeg liker heller ikke å bli for avhengig av en Amerikansk kommersiell tjeneste som selger sjela de.

Twitter
Jeg har en twitterkonto som jeg ikke bruker lenger. Jeg klarer ikke helt å se poenget med twitter og det gir meg ingenting, og samtidig stjeler det tiden din.

Instagram
En bildetjeneste hvor en legger opp bilder for å få likes og følgere. Krever og en del arbeid med å publisere bildene og jeg ser her heller ikke helt poenget, selv om det kan være greit å bla gjennom andres bilder for å få inspirasjon.

Andre tjenester deltar jeg ikke i.

Min skepsis
Jeg er nok mer skeptisk til sosiale medier, smarttelefoner og databruk en mange andre. Og det er jo merkelig da jeg vel er en av de med mest erfaring innen dette. Jeg satt å programmerte tidlig på 80 tallet, utviklet spill og programmer for bedrifter på 90-2000 tallet og har drevet/utviklet nettsider siden 2002.
Men er nå skeptisk til den utviklingen hvor vi overvåkes hele døgnet og blir ett salgsobjekt i de store nettfirmaene jakt på penger.


Forrige side







Ansvarlig utgiver: © 2002- Databasesør AS Adresse: Matoppskrift.no,
Major Laudalsvei 6, 4630 Kristiansand Orgnr.: 911 668 602 mva.