TORO produserer og markedsfører næringsmidler til det norske forbruker- og storhusholdningsmarkedet. 8. januar 1946 ble varemerket TORO registrert.
Inspirasjon, fornyelse, videreutvikling, høy og stabil kvalitet og merkevarebygging er helt sentralt i TOROs strategi som markedsleder. I TOROs portefølje fins det i dag rundt 750 produkter fordelt på flere forskjellige måltidssituasjoner. TORO er et av Norges mest kjente merkenavn.
TORO tilbyr en rekke internasjonale retter og norske tradisjonsprodukter til det norske forbrukermarkedet: buljong, suppe, saus, gryteretter, pastaretter, vaffel-, pannekake- og kakemikser, Rett i koppen, pizza, pasta, wraps og ris.
Produkt nr. 1 var buljongterningen, så kom kjøtt- og grønnsakssuppe før det store gjennombruddet med Bergens fiskesuppe i 1964. I dag produseres det årlig mer enn 140 millioner pakker med TORO-produkter, og hvert år slippes bortimot 50 nye produkter ut på markedet. 30 % av TOROs omsetning kommer fra produkter som er lansert de siste 10 årene.
------------------
Rieber & Søn food service
1.april 2004 ble det foretatt et navnebytte fra TORO Storkjøkken til Rieber & Søn food service. Årsaken til dette var det store spekteret av merkevarer som har kommet til i årenes løp. Nå har vi, i tillegg til Toro, merkevarer som Denja, Black Boy, King Oscar, Vossafår, Vestlandslefsa, Heistad m.fl. i vår portefølje. Våre kunder er i hovedsak institusjoner, kantiner og restauranter.
WEB: www.foodservice.no
TORO Eksport omfatter salg av ferdigvarer og ingredienser på det internasjonale markedet. De viktigste markedene for eksport av ferdigvarer er Frankrike og Island. TORO Eksport produserer også smaksingredienser til den internasjonale næringsmiddelindustrien. De viktigste markedene er Tyskland, Storbritannia, Finland og Spania.
Annonse
Annonse
Karakter og besøk
Besøk: 10681.
Karakter er 3 poeng
Satt av 6 brukere.