
For første gang møter ABSOLUT VODKA verden splitter naken – helt fri for merkelapper.
Med ABSOLUT NO LABEL er det skandinaviske designikonet strippet for sin verdenskjente etikett. Naken og ærlig slår ABSOLUT NO LABEL fast en gang for alle at merkelapper betyr lite – det er hva som er på innsiden som virkelig teller.
Med den nye serien tar ABSOLUT NO LABEL et oppgjør med folks fordommer og deres trang til å sette merkelapper på mennesker som skiller seg ut fra mengden. Forbrukeren blir selv oppfordret til å fjerne den siste lille klisterlappen og til å utfordre sine egne holdninger og samtidig bidra til et mer levende og mangfoldig samfunn.
ABSOLUT NO LABEL følger opp 2008-suksessen ABSOLUT COLORS, en vodkaserie designet i Pride-flaggets lett gjenkjennelige regnbuefarger. ABSOLUT COLORS oppmuntret den gangen homofile over hele verden til å stå frem og vise sine farger.
Den karakteristiske ABSOLUT-flasken fikk sin form i forkant av den internasjonale lanseringen i 1979. Designeren og reklamemannen Gunnar Broman prøvet og feilet med mange ulike varianter, før han til slutt fant inspirasjonen i en gammel svensk apotekerfalske fra det 18. århundret. På tross av slakt i omfattende markedsundersøkelser, valgte ledelsen i ABSOLUT likevel å satse tungt på Brumans «apotekerdesign». Det ble et lykkelig valg. På fem år hadde ABSOLUT Vodka blitt det ledende vodkamerket i USA, og i dag er ABSOLUT det ledende vodkamerket i verden.
ABSOLUT NO LABEL er en klassisk ABSOLUT vodka laget av vinterhvete i Åhus i Sverige. ABSOLUT NO LABEL er tilgjengelig i et begrenset opplag på Vinmonopolet fra september i 70 cl flaske til kr. 282,-
Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.
Intern:1715