
Vi ønsker å gi mennesker muligheten til å nyte et ekte italiensk måltid – når som helst og hvor som helst. Det kan vi nå gjøre med våre nye ferdigretter som er basert på tre klassiske oppskrifter og som er fremstilt uten konserveringsmidler, sier Åsa Hermansson som er nordisk markedssjef i Barilla.
Nytt tilskudd i ferdigmatkategorien
Barilla er verdens mest kjente pastaprodusent og er allerede den raskest voksende italienske leverandøren av pasta og saus i Norge*. Men det er først nå at selskapet satser på ferdigretter med sin helt nye produkt-kategori. Med Barillas høye troverdighet som leverandør av gode smaker forventes det at de nye rettene med italiensk pasta og saus blir et velkomment tilskudd i ferdigmatkategorien. Den innovative emballasjen og måten rettene er fremstilt på betyr at du ikke lenger trenger tilgang til et kjøleskap. Det legger grunnlaget for endret handlemønster i ferdigmatkategorien.
Smart emballering = lang holdbarhet og god smak
Barilla sine ferdigretter lages ved hjelp av en avansert konserveringsprosess hvor høy varme tilføres under pakkingen. Det sikrer en meget lang holdbarhet og fjerner også behovet for å lagre retten i
kjøleskap eller fryser. Pakningen holder også pastaen og sausen separert frem til retten skal spises. Det gjør ikke bare at den er enkel å lage, men også at pastaen blir ”al dente” og sikrer at den gode Barilla-smaken holder seg. Alt du trenger å gjøre er å sette retten i mikrobølgeovnen i 90 sekunder og den er klar til å nytes.
Tilpasset en moderne livsstil
Åsa Hermansson forklarer at det akkurat som for de italienske klassikerne parmesanost og parmaskinke, er dette enda en smaksopplevelse som har lang holdbarhet takket være en smart konserveringsmetode.
– Rettene er utviklet for å passe en moderne livsstil. Takket være at de ikke må lagres kjølig passer de ypperlig som overtidsmat på jobben eller som et godt og næringsrikt måltid når du kommer hjem på kvelden etter trening eller arbeid. Barilla sine ferdigretter er praktiske å ha tilgjengelig i en hektisk hverdag, sier hun.
Ekte italienske oppskrifter
De nye rettene er laget av nøye utvalgte råvarer, og er basert på genuine italienske oppskrifter inspirert av middelhavsdietten. Rettene kommer i smakene Bolognese (klassisk kjøttsaus), Basilico (basilikum og tomater) og Verdure (blandede grønnsaker). Rettene er fremstilt uten konserveringsmidler og inneholder kun mellom 373 og 386 kalorier per porsjon, og pastaen er Barillas populære durumhvetepasta. Barillas ferdigmat ertilgjengelig i butikk fra februar 2013, og finnes i hyllen Barillas øvrige pastaprodukter. Veiledende utsalgspris er på mellom 34 og 40 kroner.
Barilla ble grunnlagt i 1877, og startet opprinnelig som en brød og pasta butikk i Parma, Italia. Barilla er rangert som et ledende selskap innen italiensk mat: ledende innen pasta- og pastasausindustrien i det kontinentale Europa, bakeri industrien i Italia og knekkebrød industrien i Skandinavia.Barilla eier 42 produksjonsanlegg (14 i Italia og 28 utenfor Italia), og eksporterer til mer enn 100 land. Hvert år serverer vi rundt 2,5 millioner tonn produkter fra merkene Barilla, Mulino Bianco, Voiello, Pavesi, Academia Barilla, Wasa, Harrys (Frankrike og Russland), Golden Toast (Tyskland), Misko (Hellas), Filiz (Tyrkia) Yemina og Vesta (Mexico), på spisebord over hele verden.Barilla har blitt et av verdens mest respekterte matselskaper, og er anerkjent verden over som et symbol på italiensk know-how gjennom å respektere selskapets lange tradisjonelle prinsipper og verdier, der ansatte blir sett på som en fundamental ressurs og utvikler av ledende produksjons-systemer .
Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.
Intern:2630