Storsatsing på amerikanske bakverk i Norge
Amerikas mest solgte bakemiksmerke Betty Crocker lanserer i disse dager en serie bakemikser av høyeste kvalitet. Nå blir det enkelt å lage populære klassiske amerikanske bakverk som store muffins med glasur og luksuriøse, saftige brownies hjemme. Hemmeligheten bak Betty Crockers populære produkter ligger i nærmere hundre års erfaring med baking.
I dag lever mange et hektisk liv og stadig flere savner tid og kunnskaper til å bake selv. Det har ført til at stadig flere har fått øynene opp for nye løsninger for å bake både enkelt og godt. Bare fra 2009 til 2010 økte salget av bakemikser i Norge med hele 15 prosent og mye taler for at det er en vekst som kommer til å fortsette. Det er spesielt stor etterspørsel etter bakverk som muffins, cupcakes, cookies og brownies. Det er også derfor amerikanske Betty Crocker nå velger å satse for fullt på det norske markedet og møte den store etterspørselen.
– Betty Crockers rolle i butikkhyllen er å tilby et premium alternativ med bakemikser som er like enkle å lage som de er gode å spise. Vi har tidligere bare vært tilgjengelige i et fåtall butikker i Norge, men har merket en stadig større etterspørsel etter produktene våre. Derfor er ekstra hyggelig at vi nå kan utvide sortimentet og virkelig satse på det norske markedet. I sortimentet finnes herlige amerikanske klassikere, alt fra store muffins og luftig sjokoladekake til cookies, sier Märta von Mentzer, Nordic Brand Manager for Betty Crocker.
Historien om Betty Crocker begynte i USA allerede i 1921 da Washburn Crosby Flour Company stadig fikk brev fra kunder som ville ha råd om baking. Bedriften bestemte seg for å svare forbrukeren under navnet Betty Crocker for på den måten å gi et mer personlig preg. Navnevalget kommer av at Betty på den tiden var et vanlig og populært kvinnenavn og Crocker kommer fra en tidligere sjef i bedriften ved navn William Crocker. Ikke visste man da at historien om en av USAs mest elskede kvinner hadde begynt.
I dag er navnet for mange synonymt med nybakte kaker, muffins og ikke minst logoen – den røde sleiven. I Betty Crockers sortiment finnes det mange varianter av mikser å velge mellom. Det unike med disse produktene er at de er tilpasset etter gjeldende kvalitetskrav for 2011. Det innebærer at det ikke finnes unødvendige tilsetninger i produktene, og arbeidet med utviklingen av ingredienser pågår kontinuerlig for at alt skal bli så moderne og behjelpelig som mulig. Tanken er at det skal være raskt, enkelt og godt uten at man skal fire på verken kvalitet eller smak.
I dagens Betty Crocker-sortiment finnes det nå hele ni velsmakende produkter: Devil’s Food Cake Mix, Chocolate Chunk Muffin Mix, Blueberry Muffin Mix, Chocolate Fudge Brownie Mix, Chocolate Chip Cookie Mix, Bisquick Multi-Purpose Baking Mix, Chocolate Frosting og Vanilla Frosting. Disse er på plass i butikkene fra uke 5. Dessuten kommer det flere spennende nyheter fra Betty Crocker i løpet av 2011!
Kort om Betty Crocker
Tre år etter at Betty Crocker kom til verden, startet det første nasjonale radiosendte matlagingsprogrammet i hennes regi. Kort tid etter fikk Betty Crocker et ansikt og den røde kjolen. I 1936 kom hennes første kokebok. Ifølge Fortune Magazine kom Betty Crocker på andreplass i en kåring av USAs mest populære kvinne samme år. Det skulle imidlertid drøye til 1947 før den første kakemiksen stod i butikkhyllene. Suksessen var et faktum og siden da har man hele tiden utviklet og fornyet sortimentet. I dag eies Betty Crocker av næringsmiddelforetaket General Mills. På Bettycrocker.com har man i dag en virksomhet med oppskrifter, klubbnyheter samt en nettbutikk som selger tusenvis av artikler som man kan behøve i et moderne kjøkken. For mer informasjon besøk www.bettycrocker.com
Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.
Intern:2351