Coca-Cola sin Smil-kampanje er tilbake


Oppdatertdato: 2011-05-08 Tema: Hverdagsmat Forfatter: Utgiver: Matoppskrift.no Først Utgitt: Fotograf: Coca Cola


Nå som Coca-Cola fyller 125 år, er tiden kommet for å gjenta en av de store kampanjesuksessene fra tidligere på 2000-tallet: Smil-kampanjen!
Mange vil gjenkjenne smil-kampanjen fra forrige gang den ble gjennomført, som var i 2004. Mekanikken i kampanjen er svært enkel – dermed er den også effektiv. Under korken på halvlitere med Coca-Cola, Coca-Cola light eller Coca-Cola zero finner forbrukerne et smilefjes. Når de har samlet seks av disse, får de en gratis halvliter når de løser smilefjesene inn i butikk.

Gjennom denne enkle mekanikken, har Coca-Cola tidligere drevet både trafikk og salg i det lønnsomme segmentet som halvliterne utgjør. Forventningene er derfor store til responsen hos forbrukerne når suksesskonseptet gjentas.
I 2004 ble det løst inn smilefjes over 900.000 ganger! Det tilsvarer fem og en halv million smilefjes – hadde de blitt lagt etter hverandre ville de gått fra Oslo til Hamar på E6.



April til august

Når smil-kampanjen nå kjøres i gang, vil den fases gradvis inn i markedet i løpet av april, og 1. mai, selve jubileumsmåneden, vil kampanjen være i full gang. Den går over sommeren, frem til 31. august, som er den offisielle sluttdatoen for kampanjen.

– På samme måte som forrige gang, vil nok ”snakkiseffekten” være en sentral driver for kampanjen. De sosiale mediene hvor vi befinner oss er opplagte steder å dele informasjon om kampanjen, og man finner informasjon på flaskene og på coke.no, sier kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge, Stein Rømmerud.
Smilefjesene kan blant annet løses inn hos Meny, Spar, Bunnpris, Narvesen, 7-Eleven og Deli de Luca.

Annonse












Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.


Intern:2148
Norsk mat.treningsmat.
singelmat.

Ansvarlig utgiver: © 2002- Databasesør AS Adresse: Matoppskrift.no,
Major Laudalsvei 6, 4630 Kristiansand Orgnr.: 911 668 602 mva.