
JOZO Salt er for mange norske matelskere det selvsagte valget. Nå får
JOZO nye smartere forpakninger som er mer gripevennlige og praktiske.
Dessuten oppdateres designet der varemerket blir mer synlig.
Intressen for salt, som en ekstra spiss i matlagingen, har de seneste årene nærmest
eksplodert. JOZO Salt er et av Norges mest velkjente varemerker og kan tilby flere ulike
saltsorter. Det opprinnelige JOZO-saltet – Salt med jod – har vært å finne i 80 år. Nå
lanseres nye forpakninger i nytt design.
– Vi har alltid vært kjent for vårt innhold – rent og naturligt salt – men forpakningsdesignet
har kommet noe i skyggen. Vi er meget fornøyde med de nye forpakningene som både
er mer praktiske og har et mer moderne utseende enn tidligere, sier Otto Sundvoll,
markedssjef på JOZO Salt.
Enhetlig utseende
JOZOs basissalter i plastboks – Fint Salt med Jod, Fint Salt uten Jod, Ekstrafint Bordsalt
med jod, Fint Havsalt og Mineralsalt med jod – får en real ansiktsløftning med et timeglassformet
design som er ergonomiskt utformet. Forpakningen er gripevennlig og har
to doseringshull som kan avleses med hjelp av fingertuppene, vilket gjør det lettere for
synsskadede. Også JOZOs kartonger endres med nye typesnitt og tydligere markering av
varemerket. Premiumsortimentet får dessuten vindu på fremsiden.
– Nå får våre produkter et enhetlig utseende. Vi håper at våre forbrukere vil sette pris på
forandringene, sier Otto Sundvoll, markedssjef på JOZO Salt.
Sortimentet i Norge
I Norge finnes JOZO salt med følgende produkter som kommer i ulike forpakningsstørrelser
til forbruker: Fint Salt med/uten jod, Ekstrafint Salt med jod, Mineralsalt, Kvernsalt,
Fingersalt, Havsalt Grovt/Mellomgrovt/Finkornet/Natriumredusert samt Oppvaskmaskinsalt.
Flertallet forpakninger får nytt design og kommer til og finnes for salg i butikkene
under våren 2009.
Namnet JOZO kommer fra den hollandske forkortelsen av jodsalt. ”JOZO Salt med jod” er beriket med jod som
motvirker struma.
Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.
Intern:1662