
Som du sikkert har sett har Tine lansert nye melkekartonger der de presenterer en
melkebonde i ditt distrikt: – Undersøkelser vi har utført etter lanseringen viser at kartonger,
reklamefilmer og annonser er blitt tatt svært godt imot av norske forbrukere.
Det sier Hege Holter Brekke som er konserndirektør for Tines markedskategorier.
– Etter noen måneder med de nye kartongene over hele landet synes folk å
sette pris på måten vi løfter frem grunnfjellet i Tine, nemlig eierne våre – melkebøndene.
Vi ser frem til de første etterrettelige salgstallene på nasjonal basis
som vil gi uttrykk for hvordan tiltaket har påvirket salget i butikk, sier hun.
– Er dette med «sporbarhet» – altså at forbruker føler hun eller han vet hvor
produktet kommer fra – en viktig faktor for Tine i denne markedsføringen?
– Vi får tilbakemeldinger både i dagligtalen og i digitale kanaler at vi har truffet
godt på en regional og patriotisk nerve. Melk engasjerer nok en gang. Folk synes
historiene om gårder, kyr og melkebønder er spennende og samtidig lærerik
lesing. Det gir helt klart en følelse av nærhet og kunnskap om opprinnelse.
Barn – og faktisk også mange voksne – setter også stor pris på appen vi har
utviklet som gir deg snakkende kuer på frokostbordet, smiler Hege Holter
Brekke.
– Hva ville dere oppnå med denne kampanjen? Og hva mener dere dere virkelig
har oppnådd?
– En av hovedhensiktene bak tiltaket var et ønske om å speile at folk bryr seg
om melk i alminnelighet og regional melk i særdeleshet. I tillegg har vi fått
noen diskusjoner med litt temperatur på. Temaer som særlig diskuteres er
språkbruk/valg av språkform samt den geografiske inndelingen av "Melke-
Norge".
Dette engasjementet er vi veldig glade for da det det gir oss
anledning til å trimme konseptet slik at det treffer enda bedre
når vi kommer med et nytt og oppdatert design til våren, sier
konserndirektør Hege Holter Brekke.
Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.
Intern:2501