
Produkt-serien er i første omgang tenkt lansert i convenience-markedet og hotell/minibar. - Flaskene er laget i glass, som er god å holde i, og det er lagt vekt på kvalitet og design. Størrelsen er vesentlig fordi mange synes dette er en passelig mengde å drikke. Dette er derfor et helt nytt konsept i kategorien, sier direktør Frode Opheim i Jubilee, som er et selskap i Friele-gruppen.
Serien består av premium juice- og nektar produkter i 5 smakfulle varianter. Appelsin og Ananas er rene juice varianter med kun naturlig sukker fra frukt, mens Mango, Jordbær og Tranebær er nektar, som har tilsatt noe sukker:
- Appelsin: 100% appelsinjuice med fruktkjøtt, ikke tilsatt sukker
- Ananas: 100% ananasjuice; tropisk smak av fra solmoden ananas, ikke tilsatt sukker
- Jordbær: Søt og frisk nektar med smak av solmodne jordbær
- Mango: Nydelig tropisk nektar med smak av mango og et hint av pasjonsfrukt
- Tranebær: Frisk og god nektar med tranebærjuice; full av antioksydanter!
Antall kalorier pr flaske ligger på ca 90 kalorier, hvor tranebær ligger høyest og appelsin lavest. Dette er på samme nivå som andre juicevarianter i markedet .
Størrelsen på flasken er mindre enn øvrige varianter på markedet, og skiller seg derfor ut i kategorien. Det vil ikke være pant på produktet i første omgang, og flasken resirkuleres som glass/metall. Holdbarhet er på 9 måneder ( ett år fra produksjonsdato).
I fjor lanserte Kaffehuset Friele den populære is-teen fra Rauch i Østerrike.
- Rauch er en kvalitetsleverandør som vi er stolt av å samarbeide med i Norge, sier direktør Frode Opheim. - Rauch har levert juice og is-te til Europa i nesten hundre år og vet at markedet krever suveren kvalitet.
Rauch distribuerer i dag varer til mer enn 100 land og har en omsetning på over seks milliarder. Nordmenn kjenner kanskje allerede til merkevaren, da Rauch er en stor sponsor av vintersport og dermed meget synlig på ski arrangementer.
Kaffehuset Friele er Norges ledende og eldste kaffehus, og vårt arbeid er preget av ansvarlighet og lidenskap til kaffe. Med en markedsandel på ca 35 prosent er vi hovedleverandør av kaffe til flere av dagligvarekjedene. I tillegg utgjør storhusholdningsmarkedet - som omfatter alle typer service- og servereringssteder samt bedriftsmarkedet et stadig viktigere marked.
Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.
Intern:2662