Jeg får inn med jevne mellomrom oppdateringer og nyelanserte produkter fra mange produsenter og importører, og denne første uka i Mars har disse kommet inn. Så jeg legger ut noen av de mer ukjente nyhetene her, mens jeg senere implementerer disse inn i næringssystemet mitt sammen med oppdateringer fra de store aktørene.
Jeg begynner med nytt fra grossisten Jensen&co.
Nytt mellommåltid fra Bear uten tilsetningsstoffer
Bear YoYo`s er laget på 100 % ren frukt og grønt og er ikke framstillt fra konsentrater. Produktene er ikke tilsatt noe sukker, palmeolje eller no`annet tull. De er bakt på lav temperatur, og kan spises av alle med god samvittighet.
YoYo kommer nå med en ny frisk smak av Bringebær og fås kjøpt i de største Meny-butikkene og ligger i frivillig sortiment hos Spar fra uke 8.
Veiledende utsalgspris fra 13,90,-
Saftig og fiberrikt glutenfritt brød fra smaksfavoritten Fria
Fria lanserer et grovt brød bakt på surdeig av bokhvete og quinoa. Surdeigsbrødet inneholder chia- og solsikkefrø som gjør det fiberrikt og saftig. Brødet har det høyeste fiberinnholdet på markedet med hele 11,5 % fiber, og er fri for gluten, laktose og melkeprotein.
Du finner det i den glutenfrie fryseren i de største Meny-butikkene og som frivillig sortiment i Spar og Bunnpris fra uke 8.
Dream kommer med to tidsriktige lanseringer!
Melkefrie produkter har hatt kraftig vekst de siste årene. Tradisjonelt sett har soya vært det største segmentet, men nå er det produkter basert på havre og mandel som har størst vekst i markedet. Kategorien er preget av høy innovasjon, og produktene utvikles stadig. Blandinger av ulike ingredienser er nå noe vi ser mer og mer av. Dette gir mulighet for å utvikle stadig nye smaker og mer næringsrike produkter.
Dream Mandel- og havredrikk 1l
Det beste fra to verdener kombineres i ny frokostfavoritt! Dream Mandel og havredrikk er laget på en base av mandel og havre. I den nye drikken kombineres den milde nøtteaktige smaken fra ristede mandler med den søtlige smaken og den gode næringen fra havre. Resultatet er en ny frokostfavoritt som gir mer fiber og proteiner enn ren mandeldrikk, samtidig som sukkerinnhold og karbohydrater er lavere enn i ren havredrikk. Ikke tilsatt sukker. Drikken er i tillegg beriket med kalsium og vitaminer.
Dream økologisk mandeldrikk 1l
Etterspørselen etter økologiske produkter øker stadig, og Dream lanserer derfor en ny økologisk mandeldrikk. Drikken har deilig nøytral smak av mandel og er ikke tilsatt sukker. Den inneholder kun 21 kalorier og er også glutenfri.
Alle Dreams produkter er 100 % plantebaserte. Bra for deg - bra for miljøet!
Produktene brukes akkurat som vanlig melk – drikkes direkte eller til frokostblandingen. Fungerer også veldig godt til baking, matlaging, grøter, smoothies og hjemmelaget iskrem.
Produktene egner seg ypperlig for allergikere og veganere, da de er helt frie for melk og soya.
Dream Mandel- og havredrikk er å finne i Kiwi samt utvalgte Meny-, Spar- Joker -og Bunnpris-butikker fra uke 8. Dream økologisk mandeldrikk blir å finne i utvalgte Meny-, Spar- Joker- og Bunnprisbutikker fra uke 8.
LITT MAT – Fjordland fortsetter satsningen på spiseklare mellommåltider på farten
Disse fra Fjordland har allerede vært i handelen noen uker.
- Fjordland har hentet inspirasjon fra utlandet i utviklingen av LITT MAT, en ny serie spiseklare mellommåltider som skal nytes kalde. De smaksrike rettene passer perfekt for alle som trenger litt smart påfyll i en hektisk hverdag, sier markedssjef Ellen Molstad Dale.
Lanserer internasjonal mattrend i Norge
Smoothie Bowl, er en trendy og spiseklar nyhet, basert på 100 % frukt og bær, med knasende sprø granolatopping. Fjordland lanserer, som de første i Norge, en serie tykkere smoothies i beger, med smakfulle og rene blandinger av frukt og bær, som skal spises med skje. Granolablandingen, med tørkede blåbær og jordbær, og skje følger med i lokket.?
Frukt er det mest brukte mellommåltidet i Norge (Ipsos 2017), og noe myndighetene oppfordrer alle til å spise mer av. «Fjordland ønsker å øke utvalget av praktiske og fornuftige alternativer på farten», fortsetter markedssjef Ellen Molstad Dale.
Smoothie Bowl vil gjøre det enklere å nyte et fiberrikt frukt- og bærmåltid på farten. Bloggere og trendsettere over hele verden har allerede tatt trenden til seg, og Fjordland gjør den nå ferdig tilberedt og spiseklar. Litt Mat Smoothie Bowl lanseres i tre varianter; Rød: Jordbær, mango, appelsin og banan, Blå: Blåbær, jordbær, eple og banan, og Gul: Mango, ananas, banan og ingefær.?
Flere grønne alternativer for folk på farten
Litt Mat Salater, er en serie spiseklare salater tilpasset et mellommåltid, som skal nytes kalde. Salatrettene inneholder naturlige råvarer og spennende kombinasjoner av korn, bønner, linser og grønnsaker, i tillegg til dressinger som løfter frem smakene. Gaffel følger med. Rettene er velegnet for vegetarianere, og enkelte er også tilpasset veganere. Salatene har et lavt innhold av mettet fett, i tråd med retningslinjene fra Helsedirektoratet.?
I tillegg til variantene som er i handelen allerede (Thaisalat og Pastasalat), lanserer vi nå to nye varianter som begge er veganske: Byggsalat, inspirert av nordiske råvarer, og Bønnesalat med quinoa, inspirert av råvarer og smaker fra Mexico.
Byggsalat inneholder bl.a. bygg, spelt, havre, gulrot, fennikel, gresskar, sjalottløk og timian. En frisk epledressing følger med.
Bønnesalat med quinoa, inneholder bl.a. fire ulike typer bønner, quinoa, mais, paprika, sjalottløk og koriander. En smakfull avokadodressing med hele 64 % avokado følger med.??
Vil ta taco til nye høyder
Haugen gruppen som er grossist og importør av mange kjente merkevarer, og som er ett av de mer imøtekommende firmaene jeg bruker info fra, har inngått samarbeide med General Mills som bla står bak Old El Paso sine produkter.
En av verdens største matvareprodusenter; General Mills og Haugen-Gruppen, ledende importør av mat og drikke, inngår strategisk samarbeid.
Etter seks år med egen organisasjon og betydelig vekst i Norge har General Mills inngått en avtale med Haugen-Gruppen, som fra 1. juli skal stå for salg, markedsføring og distribusjon av merkevarene Old El Paso™, Green Giant™ og Nature Valley® i Norge.
«Vi i General Mills er meget positive til samarbeidet med Haugen-Gruppen. Deres evne til å bygge merkevarer og konseptløsninger innenfor World Foods, passer vår strategi om å få flere til å oppdage bredden innenfor meksikansk mat», uttaler nordisk CEO for General Mills, Mathias Rönnqvist.
Old El Paso™ innehar en markedsandel på ca. 40 %* av det totale salget av meksikansk mat i norsk dagligvarehandel, en kategori som omsetter for 1,2 milliarder i året. Norge er det landet som spiser mest meksikansk mat i verden**.
«Dette er merkevarer som passer perfekt med Haugen-Gruppens portefølje av sterke brands og vår ambisjon om å være det ledende kompetansehuset på internasjonal mat og drikke. Vi ser frem til å ta taco til nye høyder i Norge», sier adm. dir. Haugen-Gruppen, Atle Farmen.
Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.
Intern:3114