NorgesGruppen ser en sterk vekst i gluten- og laktosefrie produkter det siste året og ønsker å etablere et basesortiment for allergikere i alle sine butikker.
Omsetningsveksten hittil i år sammenlignet med i fjor viser klar økning, over 35 prosent vekst på bakerivarer og over 40 prosent vekst på laktosefrie melkeprodukter.
Og EuroSpar på Moa i Ålesund og Meny på Oasen Bergen Storsenter er to av 1750 NorgesGruppen-butikker med aller størst utvalg og etterspørsel. De merker godt den store etterspørselen etter allergiproduktene og får inn enda flere produkttyper på nyåret. I tillegg har Ultra-butikkene i Oslo-området stort utvalg av allergiprodukter.
NorgesGruppen tror at den sterke etterspørselen til dels skyldes helsetrenden i befolkningen, og at det har vokst frem et marked for allergi - og livsstilsprodukter. Det er med andre ord ikke bare folk med allergi som kjøper disse produktene.
Butikkene fører blant annet glutenfritt brød, pølsebrød, frokostblandinger, middagsretter, laktosefri is, soya yoghurt og soyadrikker.
Annonse
Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.