
1. september var det igjen klart for nye og spennende produkter i godterihylla. En ny sjokoladeplate, lindrende urtedrops, Smash! Med ny smak og en ny pose smågodt er blant høstnyhetene fra Nidar.
Mokka og melkesjokolade: En ny sjokoladeplate med mokka- og melkesjokolade i to herlige lag. Den nye storplaten har en smak som er lett å like, og passer perfekt til kaffen!
Smash! Creamy Pepper: Er du klar for å pirre smaksløkene dine? I en knall blå pose finner du nå den populære Smash!-kjeglen med ny smak. Pepper og sour cream er blant de best selgende smakene i snackskategorien, og gir en ny smaksopplevelse for deg som liker det søtt, salt og sprøtt!
Nidar Favoritter Smågodt Søtt & Salt: Mye søtt og litt salt finner du i den nye posen med Nidar Favoritter Smågodt. Perfekt som deg som liker variasjon i lørdagsgodtet, og som gjerne kombinerer det søte godteriet med litt salt.
Doc’ Urter er en lindrende nyhet fra Doc’. Pastillnyheten kommer i smakene Doc’ Urter & Honning og Doc’ Urter & Lakris.
Soho: Den yoghurtfylte melkesjokoladen er tilbake. Etter 12 år er Soho-fansens drømmer endelig oppfylt. Smaker den like godt som du husker?
De har ventet, spurt og mast. Snart kan Soho-fansen sette tennene i den etterlengtede 90-tallssjokoladen.
Soho ble lansert i 1998 og ble omtalt som tidenes innovasjon. Dalende salg gjorde imidlertid at storsatsingen floppet etter bare tre år på markedet.
–Det er ikke noen tvil om at Soho-savnet har utmerket seg. Soho er muligens ett av de mest etterspurte produktene i Norge, forteller administrerende direktør i Nidar, Ann-Beth Freuchen. Hun viser til at Nidar årlig har fått flere hundre henvendelser om å relansere den yoghurtfylte sjokoladen.
Selv om det har vært en folkeaksjon for å få Soho tilbake, var Nidar lenge usikre på den reelle etterspørselen etter Soho. I fjor kunne norske sjokoladespisere stemme på hvilken av Nidars gamle sjokoladeklassikere de ville ha tilbake, og Soho vant soleklart. Løftet viste seg imidlertid å bli vanskeligere å holde enn hva Nidar hadde forutsett, og sjokoladeprodusenten støtte på flere produksjonstekniske utfordringer underveis som gjorde at Soho-fansen måtte vente lenge på å få ønsket sitt oppfylt.
Spent på responsen
–Nå er det klart for at Soho igjen settes i produksjon på fabrikken vår i Trondheim, og i midten av september blir det endelig gjensyn med sjokoladen i norske butikkhyller. 660 000 Soho-sjokolader skal produseres i første omgang, og vi er veldig spente på hvordan sjokoladen blir mottatt denne gangen. Det syrlige yoghurtfyllet gir sjokoladen en spesiell smak, som gjør at man enten elsker den eller ikke liker den i det hele tatt. Norge var nok ikke modne for Soho på slutten av 90-tallet, men smakspreferansene utvikler seg, og vi er spente på å se om det er mange nok som faller for Soho til at den klarer å beholde sin plass i butikkhyllene denne gangen, sier Freuchen.
I tillegg til nyhetene, er det også flere av Nidars produkter som relanseres 1. September. Det gjelder Smash! 230g og Hobby, som begge kommer i ny forpakning.
Nidar ble etablert i 1912 som en rent trøndersk bedrift. Siden den gang har Nidar utviklet seg til å bli en ledende leverandør av godterier i Norge.
Nidar har en stolt arv av gamle merkevarer; sjokolade og andre godterier som vi husker fra barndommen. Samtidig satser Nidar hele tiden på fornyelse og utvikling av nye godterier. Både utviklingen og produksjonen av Nidars godterier skjer ved fabrikken i Trondheim.
Legg inn kommentar eller trykk liker på denne artikkelen.
Intern:2736